Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok si môžete pozrieť tu.

REKLAMAČNÝ PORIADOK
spoločnosti CANCELLI s.r.o.
Článok 1.
Všeobecné ustanovenia
1.1. Tento reklamačný poriadok upravuje postup pri uplatňovaní reklamácie na tovary a služby
predávané predávajúcim v súlade s predmetom jeho činnosti. Je záväzný pre predávajúceho a
spotrebiteľa. Osobný prevzatím tovaru, alebo služby spotrebiteľ súhlasí s reklamačným poriadkom
a potvrdzuje, že bol s jeho obsahom oboznámený.
1.2. Na účely tohto reklamačného poriadku sa reklamáciou rozumie uplatnenie zodpovednosti za
vady výrobku alebo služby a vybavením reklamácie ukončenie reklamačného konania odovzdaním
opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej
zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
Článok 2.
Vymedzenie pojmov
Na účely reklamačného poriadku sa rozumie
a) predávajúci : CANCELLI s.r.o., Jungmannova 10, 851 01 Bratislava, Slovenská republika,
IČO: 444173661, IČ DPH: SK2022654370;
Spoločnosť je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava, oddiel Sro, vložka č.
53607/B,
b) spotrebiteľ : osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci svojej podnikateľskej
činnosti. Za spotrebiteľa nie je pre účely tochto Reklamačného poriadku považovaná ani osoba,
ktorá pri objednaní tovaru a/alebo služieb uvedie svoje obchodné meno a identifikačné číslo.
c) tovar : výrobok, súčasť tovaru alebo služba, ktorý je dodávateľ oprávnený predávať/poskytovať
v súlade so zápisom predmetu činnosti v Obchodnom registri
d) miestom uplatnenia reklamácie : miesto uplatnenia zodpovednosti za vady výrobku alebo
služby uvedené v Článku 5. tohto Reklamačného poriadku.
Článok 3.
Zodpovednosť za vady predanej veci
3.1. Pri preberaní tovaru je spotrebiteľovi povinný skontrolovať:
a) či mu bol dodaný tovar v súlade s objednávkou,
b) či mu bol tovar dodaný v množstve a akosti v súlade s objednávkou a v parametroch
uvádzaných výrobcom tovaru,
c) či je tovar alebo jeho obal poškodený.
V prípade, že bol spotrebiteľovi dodaný tovar, ktorý si neobjednal, je spotrebiteľ povinný ihneď,
kontaktovať predávajúceho. V takom prípade je spotrebiteľ oprávnený tovar neprevziať a s osobou,
ktorá tovar dodala, spísať Zápis o neprijatí zásielky.
3.2. V prípade, ak bol spotrebiteľovi dodaný tovar, ktorý javí známky poškodenia, zjavných vád,
prípadne v menšom množstve, než si spotrebiteľ objednal, je spotrebiteľ povinný tovar prevziať,
avšak uviesť tieto skutočnosti v dodacom/preberacom liste/protokole. Spotrebiteľ je povinný takýto
dodací list ihneď zaslať predávajúcemu a uplatňovať si nároky z vád. Neskoršie reklamácie
týkajúce sa poškodenosti, zničenosti alebo množstva tovaru pri jeho dodaní nebudú akceptované.
V prípade, ak spotrebiteľ odmietne prevziať tovar podľa tohto odseku tochto Reklamačného
poriadku, je predávajúci oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť.
3.3. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí kupujúcim. Pri použitých tovaroch
nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri tovaroch predávaných za
nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
3.4. Predávajúci nezodpovedá za vady, ak :
a) vznikli v záručnej dobe v dôsledku bežného opotrebenia tovaru spôsobeného používaním,
alebo poruchy, ktoré sú spôsobené nesprávnym či nadmerným používaním tovaru,
b) znečistením tovaru alebo jeho častí v dôsledku zanedbania údržby, zanedbaním starostlivosti o
tovar,
c) používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou,
vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, v ktorom sa tovar bežne používa,
d) vonkajšími vplyvmi, napr. pádom alebo nárazom alebo prevádzkou v extrémnych a
neobvyklých podmienkach,
e) vznikli v dôsledku živelnej katastrófy, živelnej udalosti, nehody, poveternostnými podmienkami,
požiarom, ohňom, vniknutím vody, atmosférickým výbojom, elektrickým prepätím v sieti
f) zásahom do tovaru spotrebiteľom alebo inou osobou, ktorá nebola písomne poverená
predávajúcim na vykonanie zásahu (neodborné opravy, montáž, demontáž alebo úpravy),
g) pri používaní tovaru v rozpore s návodom, technickými normami, inou dokumentáciou k tovaru
či s účelom, na ktorý je tovar určený,
h) mechanickým poškodením, najmä roztrhnutý, prerezaný, tepelne poškodený tovar, tovar
poškodený neopatrným a neúmerným fyzickým zaobchádzaním, zámerným poškrabaním
vrstiev tovaru a pod.,
i) bolo odstránené, zničené alebo poškodené výrobné číslo tovaru,
j) neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru,
k) po uplynutí záručnej doby.
l) nedodržiavaním návodu na použitie a údržbu,
m) neoznámením závady, ktorá spôsobila následným používaním ďaľšie poškodenie,
n) neodbornou montážou spotrebiteľom, alebo inou osobou, ktorá nebola písomne poverená
predávajúcim na vykonanie montáže,
o) nedodržiavaním technických prehliadok tovaru, ak majú výrobcom stanovené špeciálne
prevádzkové a záručné podmienky. O týchto podmienkach je spotrebiteľ informovaný v
záručnom, liste, v návode na motáž a údržbu, formou príbalového letáku alebo na
internetových stránkach výrobcu.
3.5. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba zaniknú, ak sa
neuplatnili v záručnej dobe.
3.6. Spotrebiteľ nie je oprávnený od predávajúceho požadovať spätné prijatie zakúpeného tovaru a
vrátenie kúpnej ceny tovaru z dôvodu jeho nepotrebnosti.
Článok 4.
Záručná doba a nadštandartná záručná doba
4.1. Záručná doba je 24 mesiacov.
4.2. Záručná doba na použitý tovar je 12 mesiacov.
4.3. Záručná doba na servis, pozáručné opravy a náhradné diely su 3 mesiace.
4.4. Záručná doba je definovaná v zmluve o dielo, v kúpno-predajnej zmluve, v cenovej ponuke,
inej objednávke alebo v samostatnom dokumente Záručný list . Na žiadosť spotrebiteľa je
predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou formou (záručný list). Ak to povaha veci
umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe.
4.5. Záručná doba začínajú plynúť dňom, kedy spotrebiteľ tovar prevzal.
Doba uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď spotrebiteľ po skončení
opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci je povinný vydať
spotrebiteľovi potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.
Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru.
4.6. Ak je na tovar poskytnutá nadštandartná záruka výrobcom nad rámec zákonnej záručnej
doby a je uvedná, na jeho obale, na stránkach výrobcu, v cenovej ponuke, v objednavke, v zmluve
o dielo, alebo inom dokumente je platná len pre spotrebiteľa, ktorý nekoná v rámci svojej
podnikateľskej činnosti, a ktorý pri objednaní tovaru a/alebo služieb neuvedie svoje obchodné
meno a identifikačné číslo.
4.7. Nadštandartná záručná doba sa riadi osobitnými záručnými podmienkami, ktoré sú uvedené
buď v záručnom liste, v návode na montáž, v návode na obsluhu a udržbu, na stránkach výrobcu
alebo v záručných podmienkach výrobcu.
4.8. Nadštandartná záručná doba sa nevzťahuje na montáž, dopravné náklady, alebo iné náklady
spojené s uplatnením nadštandartnej záručnej doby, ako sú napríklad : demontáž, diagnostika
vady, stavebné lešenie, alebo zdvižné zariadenie, ak je potrebné k demontáži alebo k diagnostike
vady, dopravné náklady spojené s demontážou tovaru a diagnostikou vady, dopravné náklady do
miesta uplatnenia reklamácie, dopravné náklady so zaslaním výrobcovi a pod… .
4.9. Nadštandartná záručná doba sa može týkať len niektorej súčiastky, dielu alebo určitej časti
tovaru čo neznamená, že nadštandartná zaručná doba bude platná na tovar ako celok.
Článok 5.
Miesto uplatnenia zodpovednosti za vady výrobku alebo služby
5.1. Miestom uplatnenia reklamácie je sídlo firmy CANCELLI s r.o., Jungmannova 10, 851 01
Bratislava – Petržálka, Slovenská republika
5.2. Práva zo zodpevednosti za vady sa uplatňujú výhradne písomne poštou na adresu miesta
uplatnenia reklamácie uvedenú vyšie v tomto článku alebo elektronickou poštou (email) na adresu
cancelli@cancelli.sk alebo osobne u predávajúceho v jeho sídle, u ktorého bol tovar alebo služba
zakúpená.
5.3. Spotrebiteľ je povinný sa preukázať najmä príslušným dokladom o kúpe tovaru alebo služby,
dodací list, faktúru, záručným listom alebo dokladom, ktorý usvedčuje nákup tovaru od
predávajúceho. Ak spotrebiteľ spolu s tovarom nepredloží doklad podľa predchádzajúcej vety,
predávajúci je oprávnený spísať protokol o reklamácii, avšak upozorní spotrebiteľa, že reklamačné
konanie nezačne, kým nebudú splnené formálne náležitosti reklamácie. Na odstránenie
formálnych nedostatkov určí predávajúci lehotu, ktorá nemôže byť kratšia ako 3 dni. Ak
spotrebiteľ neodstráni formálne nedostatky predávajúci reklamačné konanie zastaví.
5.4. K uplatneniu práva zo zodpovednosti za vady je potrebné zo strany spotrebiteľa
uviesť/zaslať :
a) svoje identifikačné údaje,
b) kontaktné údaje (adresa, telefón, email), na ktorú bude predávajucím vyrozumený o ukončení,
spôsobe vybavenia reklamácie,
c) adresu/miesto, kde je tovar inštalovaný
d) opis tovaru, výrobné číslo ak je na tovare uvedené, ktorý spotrebiteľ reklamuje,
e) množtvo tovaru, ktoré spotrebiteľ reklamuje,
f) popis vady tovaru,
g) servisné záznami s údajmi vykonaných povinných, pravidelných servisných prehliadok, ak to
vyžaduje povaha a typ tovaru a výrobca tovaru pre uplatnenie reklamácie,
h) fotodokumentáciu alebo videodokumentáciu reklamovanej vady
Článok 6.
Spôsob vybavenia reklamácie
6.1. Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitejších prípadoch do 3
dní od začiatku reklamačného konania, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité
technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného
konania. Oznámenie určenia spôsobu vybavenia reklamácie je možné zo strany predávajúceho
vykonať aj formou e-mailového oznámenia na e-mail, ktorý spotrebiteľ uviedol. Po určení spôsobu
vybavenia reklamácie predávajúci reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno
reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie. Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo
od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
6.2. O ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje predávajúci spotrebiteľa
e-mailom alebo doporučeným listom alebo prostredníctvom reklamačného listu spísaného na
mieste riešenia reklamácie a podpísaného kupujúcim. Ak spotrebiteľ reklamáciu tovaru uplatnil
počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu
zamietnutím len na základe stanoviska vydaného osobou opravnenou výrobcom na vykonávanie
záručných opráv (ďalej len „odborné posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného
posúdenia nemôže predávajúci od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné
posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru.
6.3. Odborné posúdenie tovaru musí obsahovať:
a) identifikáciu osoby, ktorá vykonáva odborné posúdenie,
b) presnú identifikáciu posudzovaného výrobku,
c) popis stavu výrobku,
d) výsledok posúdenia,
e) dátum vyhotovenia odborného posúdenia.
6.4. Predávajúci je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho
zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.
6.5. Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia zmluvy a
predávajúci ju zamietol, je povinný v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže
spotrebiteľ zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak spotrebiteľ tovar zašle na odborné posúdenie
určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru,
ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na
výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením od predávajúcim určenej
osoby preukáže zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môže reklamáciu
uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie.
Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie
všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky stým súvisiace účelne
vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
Článok 7.
Nároky z vád tovaru
7.1. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas a
riadne odstránená. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za
bezvadný. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne
užívať ako bez vady, má spotrebiteľ právo na výmenu tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť.
Tie isté práva prislúchajú spotrebiteľovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však spotrebiteľ
nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne
užívať. Za väčší počet vád sa považujú aspoň tri vady a za opätovný výskyt vady vyskytnutie tej
istej vady po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách. Ak sa tovar predávaná za nižšiu cenu
alebo použitá vec má vadu, za ktorú predávajuci zodpovedá, ma spotrebieľ namiesto práva na
výmenu veci právo na primeranú zľavu. Uplatnené nároky nie je možne meniť bez súlasu
predávajúceho a ani ich kumulovať.
7.2. Vybavením oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. Ak
bola reklamácia v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový, potom záručná
doba začne plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie.
7.3. Kupujúci sa môže v rámci mimosúdneho vybavovania sťažnosti obrátiť na predávajúceho
prostredníctvom adresy cancelli@cancelli.sk a ďalej môže podať sťažnosť proti postupu
predávajúceho k orgánu dohľadu alebo štátneho dozoru, ktorým je vo veciach ochrany
spotrebiteľa Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, so sídlom
Bajkalská 21/A, P.O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava.
Článok 8.
Záverečné ustanovenia
8.1. Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňom 1.7.2013.
8.2. Ustanovenia tohto reklamačného poriadku sa vzťahujú aj na tovar kúpený pred nadobudnutím
jeho platnosti a účinnosti.
8.3. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmeny reklamačného poriadku bez predchádzajúceho
upozornenia.

Nezáväzný dopyt